Pages

Tuesday, November 9, 2010

BezdaY Jer Pom !


salam...

pada ari semalam iaitu hari isnin merupakan tarikh keramat bagi sepasang suami isteri...dungg!!! *kepala kne baling ngan pasu.!..Oh sOri..ni bukan cerita cerekarama slot akasia tv3..ni citer real! baru terjadi petang semalam..dengan hujan yang turun manje-manje jep...hujan rahmat.okeh ini intro untuk cerita..skip.ini citer detail punyer hari semalam..



tepat pukul 12:31pm -> lagu ringtone"what's u weting for"
= terpisat-pisat genyeh mate..tido tengah hari katekan..


"sape yang kol tengah hari bute nih?"
"hello..cik B! pree dop petang nim?"
"oh,cik niny!hoo..pree-pree..why?"
"molek ah..petang ni kite kuor ah..aku g amek neh?"
"okes..ni bb ziQah adew nim"
"nek motor ah..buleh ker bawak?"
"oh..kalo nek motor tak bawak la.."okeh bereh..nti roger-roger balik!"
"okeh..kalo jadi ke tak,aku btao balik"

= tuuutttt..tepon dimatikan...

tepat kul 1:42pm -> ting tong..bunyik meset masok..

>> cik B, nanti kol 3 lebey baby pink g amek neh...kita merempit..hehe..8)

Oh skang baru pukul satu lebeh..lambat lagi..nak mandi pun malas lagi *wooppss..kantoi sudah belom mandi lagii..*buleh la aku duk rileks-rileks lagi neh.pejam mate dulu semenet dua..kikiki..

jam dinding-> pukul 3:05pm

"wes..kawan u dah sampaii.."
"aikk..da sampai ker..suh yew tunggu..masuk umah dulu.."

################################################

skali aku terkejut melihat kaler motor cik niny.beserta helmet nya skali..hahaha...bile aku dah siap-siap nak naek motor..dah motor lak taknak idup..kene start pkai manual..camne ni cik niny? nak pakai motor umi aku pom Okey dowh..cik niny dengan pantas menelipon adik beliau.
bertanyakan tentang motor.alih-alih aku pom tak tao camne cik niny buat.motor dah leh start! magik apakah yang cik niny guna??

helmet cik niny

on da way pak munawer..hujan lak turun dengan manje-manje..kekonpiusan melanda kotak pikiran kami..sama ada nak teroskan perjalanan ataopon patah balik..okeh..jom kita kira kadar peratus kekonpiusan mereka..

keep going : 95%
patah balik : 5%

hahaha..macam payah tak konpius diorang??pikir punyer pikir dah separuh perjalanan..kehkeh. bak kata cik niny.."sikit lagi..depan tu je lagii dah...tapi..manekah destinasi sebenar mereka berdua?? okeh..kite cekidout...kikiki..

1-pejabat pos
2-saloon
3-men men bookstore
4-the store/cp
5-casa limbong (lalu jep)
6-kepC (tempat penting)
7-kedai rm2.00 (cik niny jep g kedai nim)
8-umah masing-masing-fuuu~~ legaa.....

so, camne? tak bape nak panjang sangat la list tu..kehkeh....nak detail lagi???okeh...

1-pejabat pos- cik niny nak nganto surat..

2-saloon- cik niny potong rambut...

3-men men bookstore- cik B beli buku colouring & activity book untuk BB haziQah.tetttt..tipu. untuk cik B sendiri..apekah???

4-the store/cp- beli colour pencil faber castell & coloured pencil, slipper utk cik pakwe cik niny dan PRESENT untuk MEET AUNTIE HONEY a.k.a CHAH/SITI AISYAH..HAHAHA..

5-casa limbong- lalu jep..kehkeh..

6-kepC- order dinner plate+air pepC 2gelas ( share 3org) *wah..mengeratk
an tali pusat.Oh
salah.tali persahabatan..hehehe

7-kedai RM2.00- cik niny berlari sepantas kilat kerana beliau mao membeli salotape..kemudian bergegas balik ke kepC..

8- umah masing-masing- dalam kol yang biase kami balik..kami pom balik..hahaha..

hehe..detail tak? aku da taknak citer sal len..aku nk citer pasal dalam kepC sahaja...aku berjaya menghasut cik chah untuk datang ke kepC walopom hujan turun manje-manje..boley tahan kuyup jugak la beliau ketika sampai..tapi, keanggunan masih terserlah disebalik baju kurung berbunga biru..wah.."hey kamoo..kamoo nampak biru lah"..dungg!! kena baling dengan tulang ayam yg cik chah makan..*sOri..salah masuk iklan plak..hehe..

saya menang motor!!

saya menang lorii !!

saya menang beskal !! xde lesen lagi..hukhuk

aku n cik niny tercengang..dah la kami duk balut-balut adiah dia..kantaoii sudahhhhh...ape lagi.. dengan semyom simpol cik chah pom amek adiah tanpa segan silu sambil goncang-goncang adiah yang kami beri tadi.."aku ase benda lembut nim..sebab ringan jep kotak nim..hahah" aku dan cik niny hanya mampu tersengeh-sengeh..hehehe..jawabnya kena bukak kat umah yep..

kelihatan cik B khusyuk menulis accapan.eh, ucapan..

cik niny pom xnak lepas peluang..tulis sepatah dua tiga ratus kata..

aktiviti makan-makan sambil bergelak ketawa berjalan seiring seperti biasa..kehkeh..nak kate mengumpat? aishhh..jauhhhhhhhh<---banyak "h" tanda jauh kan..kami just bercakap pasal kami sahaja..xde pom hal orang len dalam erti kata yang lain, "jaga kain kami sendiri"..cakap pasal keja, future * acehhh..macam da nak kawen..ape plak kan? tak semestinya cakap pasal future tanda dah sedia nak kawen kan?kan?

inilah aktiviti sehat kalo berjumpa..ahakz? sehat la sangat!!

nak try gaya macam ni lah..mangsa : cik chah-> tukang snap.

aktiviti bergamba juga berjalan seperti biasa..tapi distime tak banyak sangat.just beberapa keping sahaja..huhuhuhu..nak buat macam mana..jam dah berdetik menunjukkan waktu kami untuk pulang..aiseeyyyy..camne nak balik? hujan still renyai-renyai lagi..nak redah? of kos lah... helmet??? sudah abes bertakung air gamaknya..aku , cik niny dan cik chah agak-agak anak berudu, anak jos, anak ikan emas, anak ular emas.ok.itu melampau..haha..mebi lam lapan blas ekor dah kot.?

memang sah sudahhh! helmet cik niny menangi helmet paling bertakung air..hahahaha...nak dijadikan citer balik umah kena gelak sakan dulu baru boley balik..ape nak jadii la anak encip yusoff, anak encik rashid ngn anak encip mohd nim..takpee..umo baru 22 kot...dalam anggaran 3taun lagi baru boley slow-slow berubah jadi wanita muslimah okayy???hehe..mao ke tidakk???

Insya Allah..

dengan kuasa turbo, kami balik merempit ke umah masing-masing.*terutama chah..tak sabar nk bukak adiah..hahaha...kami berpisah disatu simpang dimana cik chah akan balik ke kampungnya kampong pengkalan pandan..kami?? aku n cik niny satu kampung!..so takda hal lah!...huhuu..okeh sampai cini saja cerita saya..next time..ada lagiii...hahaha..adioss

1 comment:

mEet.auNtiE.hOney said...

1-kuyup pen nyew??da tahap lencun da tyme aku smpai tuh!!haha..

2- haaa,,bwu aku prasan aku trOs maek adiah tuh pah2 gOncang tnpe d'suruh Op??cam da taO2 jep adiah tuh tuk aku,,miahahahahha~dOp suprise r..tp maceh!!!keh3!!

3-sptutnyew mu kne ltOk pic yg mu Owg nek mOto tuh!!eh,,adOp bluetOoth ea??