Pages

Friday, October 29, 2010

Cik Anis Mohd

assalamualaikum...

Ohoyyy...today, aceh..skiping london plak kan..ok.teruskan pada tujuan asal..well, arini aku akan bercerita pasal ma BFF yang seterusnya iaitu Cik Anis Mohd...cik anis ni adelah salah sorang BFF aku yang agak rapat..aku mula kenal dia di UiTM Seri Iskandar, Perak...

aku kenal cik anis ni melalui cik nina Azman..kalo anda sumer igt pasal aku n nina terpisah grup tu kan? aha...aku satu grup dengan si anis ni lah..mulai dari hari itu aku rapat dengan anis..kami satu kolej, satu kelas n satu studio.jadi ini menjadikan kami sangat rapat..hehehe...dulu aku panggil dia hafizah..haha..dia cakap pnggil anis je..dulu jugak kami ade satu nama gelaran.dalam satu kelas ni kami dikehendakki mereka satu lampu yang transform dari benda hidup.aku pilih siput,dan dia pilih sotong..so,masing-masing panggil dengan menggunakan nama gelaran itu,..haha.sangat budak-budak ok...

biasalah baru first sem..perangai budak-budak masih ada lagi and muka pom macam innoncent giler.suci giler dari dosa-dosa yang lagi besar sikit kan..hahaha.xde ah..aku main-main jep..muka tak matang..sumpah kelakar..untuk first sem aku and anis serta member yang lain dah merayap ke luar dari U..kami pergi ke Pulau Pangkor..muahahaha....best giler kan..siap bermalam dalam khemah lagi..6orang dalam khemah.giler sardin! yang aku tak tahan aku plak kena tahan bau ketiak kawan aku..yelah dah tido himpit.mao tak berpeluh..dan tiba-tiba boley plak kawan aku ni dia melepaskan satu bom maknusia...giler busuk.tapi aku terpaksa tahan je.sebab dia da tido nyenyak..mampos dia bangun pagi esok aku perli..

semester dua.aku dan anis makin rapat.maklumlah dah ade geng..aku start keluar over night sem dua ni lah..mase tu kami n da geng baru balik dari mandi air terjun Lata Kinjang...balik lewat.so, nak masuk U pom kopem kena tahan.so, kami sumer wat keputusan untuk round bandar Ipoh malam itu...round punyer round dah sesat plak.tak jumpa signboard untuk ke Lumut.ah sudah..polis lak malam tu buat roadblock..last-last kami kena tahan.tunjuk ic bagai, explen sebab ape merayau-rayau lagi pada waktu pagi-pagi macam ini..yelah..kami tak buat salah kan.so, jawab pom takdelah gelabah hayam kan..akhirnya brenti dekat stesen petronas sampai pagi.sok pagi bangun brekpes roti canai.singgah JJ pastu baru balik..budak-budak jauh dari femli..macam ni la....tapi aku bersyukur kerana sumer member-member aku ni takde bawak pengaruh yang buruk..semua bersih.cuma giler-giler sedikit..

semester tiga.konflik mula berlaku..aku dan cik anis bergaduh besar.memang gaduh yang stok taknak tengok muke lah.benci sungguh time tu kan..bile ingat balik, sumpah kelakar.sebab terlalu banyak sangat fitnah dan khabar angin, situasi makin buruk.mase tu cik anis geng dengan cik nina.haha..aku lak geng dengan cik net,mizz ica and maznie.last-last kami face to face jugak. cakap ape yang tak puas hati..and akhirnya kami berbaik semula..Alhamdulillah.....

semester empat.okeh.time ni masing-masing dah kenal sape kawan.sape lawan.dan sape musuh dalm selimut, gunting dalam lipatan,duri dalam daging.cewahhh..kemain lagi aku kuarkan peribahasa kan..tapi sumpah..time ni aku yang berkawan rapat.sangat rapat dengan cik anis, cik nina,cik net dan mizz ica...lecturer plak time tu memang sumpah pilih kasih.siap bagi gelaran untuk grup aku."Group 3 serangkai"...sebabnya si lecturer ni tak nampak aku kawan ngan sape-sape kecuali nama-nama yang aku sebutkan tadi..sungguh aku benci lecturer itu.sampai trip kami ke langkawi pon macam kami dipulaukan.semua orang macam tengok kami ni macam kera sumbang..padahal diorang tak tahu yang kami ni semua orang kami kawan.sampai grup kami dipecahkan.tapi grup orang lain tak plak...takpe..aku taknak doa yang bukan-bukan..hanya Allah sahaja yang membalas perbuatan si lecturer ini..dah la suke bergosip jaga tepi kain orang... takde
contoh baik langsung...oppsss..dah tercakap belakang lak.well, aku tak rasa bersalah.aku cuma
nak luahkan isi hati yang tidak puas hati.lagipom , apa yang aku cakapkan pasal dia, sume nya betul....ok.abes.

kami rapat bertiga

semester lima..aku practikal di Kuala Ibai, terengganu.nama company "APC".dan aku practikal bersama-sama dengan cik anis..hehe..kami sewa rumah di kondo rakyat..Kondo???jangan tertipu.nama sahaja kondo.tapi hakikatnya sama saja dengan rumah flat empat tingkat.aku duduk di aras dua.nasib tak tinggi..pegi opis naek kereta toyota vios.ok.aku tipu.jalan kaki sahaja.aku practikal selama 5bulan.macam-macam perkara terjadi.yelah dah berdua aje dirunah tu.aku pandang anis.anis pandang aku.sembang.tido.makan.keluar.itu saja aktiviti kami.ade jugak gaduh.tapi tak sampai satu hari.sebab kami berdua saja..hahaha....tak ade tempat mengadu.ade duet tempah gelang.time gelang sampai, takde duet nk bayar.haha..terpaksa korbankan duet anis untuk bayarkan dulu...

semester enam..sudah besar,sudah matang sedikit.aku dapat satu bilik dengan anis.syukur.. kami dapat peluang lagi untuk bersama mengharungi liku-liku di UiTM...dengan perangai sorang-sorang.aku dan anis tak amik port sangat.just hal-hal kami sahaja..banyak sangat kenangan aku dan anis di semester 6..susah senang same-same..takde duet, kaw pinjam aku. aku pinjam kaw.kaw payung aku.aku payung kaw..huhu...beli baju sampai duet untuk belanja makan abes hilang di kaunter bayaran JJ..hahahaha..skip kelas sama-sama.kemudian kol kete sewa kua pegi release tensen same-same..makan satey kg.bota.pegi ke kedah umah mak angkat kami.huu..rindu jugak kat mereka....pegi berfoya-foya di Ipoh time ade duet..tengok wayang... hallamakk..giler rindu aku mase itu...

sekarang cik anis dah keje di bandar seremban...bulan 7 haritu cik anis pom dah selamat bertunang dengan incip zul a.k.a hotdivers..katenye lah..hahah..sori zul..dan sekarang berat badan makin naek.sejak-sejak rasa bahagia kan..kehkeh...bulan November nanti cik anis akan ke Perak untuk konvo..lastly..aku harap frenship antara kita sampai ke akhirnya...kepada cik anis, aku sahabat mu akan sentiasa mendoakan kesejahteraan mu dan aku sayanggggg kamoo..!!!! wassalam~

Nama: cik Anis Mohd
DOB: 23 JUNE
HOBI: makan asam!

No comments: