Pages

Monday, July 19, 2010

Aku Dan Nama Aku..


ok..ok..mlm ni kte stori mori pasal nama sket yep...(pak..pakkk..tepok tgn ek)...NAMA..ade ape pada nama....ermm...helllloww...nama tu kan penting..setiap org ade nme masing2 kn..yela, bler kte lahir jep...teross mak & ayah kite bersusah payah carikan name yang cantekk-cantek .. yang indah-indah....yang elok-elok untuk kite...ade yang tnye ustaz,ustazah...beli buku name-name baby kan...xpon tgk lam kamus bhse arab..last-last..dpt la name kite..nme yg kte gne n bawak ke mane-mane jep kite pegi kan...dan..kopem maksud nyew bagoss.sedap je dengar kalo orang tnye kan...hihihi...(termaksud name penulis..haha..peraHsan)....

abes da intro..skang masuk untuk isi-isi penting..stori pasal nme ni, aku de gak la history pasal nme aku nih...ookayyy...mase aku kecik-kecik kan...eh, silap da..mase aku baby la kan.umi n abah pom penim2 lalat+konpius nk bg ape la nme untk anaknyew yg terchinta ni..so,one day umi aku pom pegi la tanye kt sorang alim ni..a.k.a tok guru ngajor aku mengaji.(skang da arwah..al-fatehah) nk dijadikan citer..beliau pom bg 3 pilihan untuk nme aku..

1- NOOR HIDAYAH
2- NURUL HIDAYAH
3- NURUL SAKINAH

agak-agak la kan..ape pilihan dorang kan time tu..haha..so,abah da buntu coz maksud sumenyew cantek n indah..(hihi..pOmot name sendirik..)then, abah aku pom sembahyang hajat. ketige-tige name td ditulis lam sti kertas and digulung and diletak bawah sejadah..usai solat, abah pom pick salah satu..and....jeng..jeng...jeng.....

"NOOR HIDAYAH"....itulah nama yang aku bawak ke mane-mane smpai skang....aku bangga la kn ngn nama aku...da masok skolah rendah, kawan-kawan sumer panggil aku "DAYAH"..name tu lekat smpai aku form 5...ble masok form 6 lak..nk glemer sket la kn.. tuka kpd "YAYA"...dah ble masok U plak...makin gedix sket..haha..jd "YAYAT" plak kn..hahaha... macam-macam la pe'el aku nim..nme da cantekk-cantekk jd macm tu..xpe..sng sket nk
beza kn.. haha...

TAPI....mse aku blajar utk last sem iaitu part 6..ade satu tregedi b'laku berkaitan ngn nama aku...mse tu aku bru pas presentation utk final projek..da abes present kn..tbe-tbe ade lecturer bertanye....
lecturer 1: sape nme kamo??
aku:NOOR HIDAYAH cik..
lecturer 2: HIDAYAH??????
aku: ye cik
lecturer 1: nme HIDAYAH,tp mcm xdpt HIDAYAH jep
aku: ????????(blurr.xphm pape)
lecturer 1: kamo asal mane??????????
aku: terengganu cik
lecturer 2: wat malo org terengganu jep.....
aku: (+tahan malo+bengang+nk m'jawab)

lepas jep present..aku rse cm nak nangess jep..ape salah aku dowww...kalo keje aku xmemuaskan ckp stret to da point...xyah nk libatkn nme aku n negeri aku..ape la..pape ntah lec 2org tu...mcm jahat sgt aku nih..bikin panassss jep...


tu mse kat U..ni plak mse aku form 5 kt SEK.MEN.TEKNIK...mse tu time pendidikan islam. ustazah yg ngajar tu mcm bese la...xplen psal tajuk hari tuh..kene plak tajuk hari tu pasal bab "HIDAYAH"......dan aku je sorang pakai nme tu lam class aku...(masak aku weh)..... tengah-tengah ustazah duk ngajar tu...tbe-tbe lak adew sorang classmate aku angkat tangan......(nak tanye soklan ar tu...)

classmate: ustazah,kalo kite nk dpt "HIDAYAH" ni
kne doa sunggoh2 kan?
ustazah: ye..kalo nk dapat petunjuk(HIDAYAH)
kite kne doa ngn ikhlas.insya-Allah
doa kite akn dimakbulkn..........
classmate: tp kan ustazah..kite doa sunggoh2 ni nk
dpt HIDAYAH(petunjuk)..pastu tbe2 dpt
HIDAYAH yg tu..mcm mne tu ustazah??
(jari da tunding kt arah aku)
satu class da gelak kat aku okayyyy..........ustazah pom same ok...

ustazah: ok2..syhh...kalo yg tu,nmenyew "JODOH"
aku: (muke da jd biru+nk nk masok lm meje je)
satu class gelak lg....huuu......haru biru class aku mse pi tuh...tu lar 2 tragedi yg berkaitan ngn nme aku yg xkn aku lpe smpai ble2..wahh..da pjg aku taip..ptot rse lenguh2..haha..busan x??okayy..itu sahaje utk mlm ni..k, kasi tgk sket gamba..wt ilang boring..huhu..ok daa.

rinduu zaman skolah dolu-dolu..
..

No comments: