Pages

Sunday, August 29, 2010

Peraturan Tradisi...

~salam~

well, di waktu petang yg damai ini saya nk stori sket pasal tajuk kt atas tu...peraturan tradisi ni ade dalam keluarga saya........
herm...yg 1st skali tiap kali abah abah beli brg cm mainan kew kn..kalo nk maen msti kne ikot turn! mule-mule kak long yg men..den, leps kak long agak2 dah boring bru die pass kt kak ngah..saya?? saya anak yg ketiga..nk tunggu turn saya mmg rase nk menjerit pom ade..lme giler wes nk smpai turn saya..yelah..dah masing-masing maen xhenggat donia kn...dah smpai turn saya msti saya akan dpt kejap coz time tu msti umi saya ckp " dah2 la tu maen..pns da tu..kang rosak sumer dopleh maen.g mandi smayang2 nun"....huuuuu (T_T).....why me???

then ble da senang sket, abah n kak long dpt beli henpon..time tu xde la yg canggih manggih lg ni,, trend mse tu tepon nokia 3310 n 3315..huhu..dpt satu mmg nikmat ! then beberapa taon kendian kak long beli fon bru coz die dpt 1st gaji..saya mmg angan2 la nk fon jugak time tu kn.. tp, mmg tak la kan..fon tu secare otomatik jatoh ke tgn kak ngah saya!..


tapi..kdg2 naseb sy baek.disebabkan kak ngah ketika itu duk kt hostel, so sy la yg pegg fon die.. haha..mse tu mmg suker giler..maklom la dpt jd tuan fon sementara..sy dpt gune 5hari..kak ngah gne time die balik je la kan?? hehehehe....

macam bese la..nk smpai turn saya betol2 dpt jd tuan sebenar fon tu mmg barai dlu la..msti mcm dah buruk sket..keypad pom da haus2..xde urup dah..frust wes...then one day, abah beli fon bru..jenama nokia gak cme dah xigt model ape..abah beli 2 fon baru..msti yg abah satu n MESTI yg kak ngah satu! saya MESTI kne pakai yg 2nd...

tp,fon abah yg lme jd hak saya! wah...kalo abah yg pkai sy xkesah coz abah pndai jge brg msti nmpak mcm baru lg..hehe..fon angah yg dah agak cm longgar2 tu jatoh ke tgn adik saya! hahaha. sy selamat..time nk msukkan simcard (cewahh 1st no.fon-0199794234) skang da lupus ok.. simcard tu lak xmasok ngn fon lme abah..die nk sekeriti kod.simcard yg asal je dpt masok ngn fon tu..haha..

memang rezeki saya! fon bru yg abah beli tu jatoh ke tangan saya..haha..tp, sy tgk abah cm frust. saya jd xsedap nk gune fon baru..tp abah ckp xpelah teh(panggilan kt umah) pkai je dlu...nti abah cbe repair kt kedai.....esoknya abah beli fon baru! sma mcm saya punye..last2 dua fon yg lme tu umi n adik saya yg jd tuannya!..kehkeh......

satu lg tradisi iaitu pasang ubat nyamok..mle2 kak long kene gilir2 ngn angah..ble alom da duk hostel angah gilir2 ngn saya..ble agak2 angah masok skul menengah saya gilir2 ngn achik... last2 skang adik sy yg bongsu kne pasang sorang2..xde nk gilir2 dah...haha

kalo beli komik kew wajib ikot giliran..saya ketika tu mmg getik giler nk bce kn..kdg2 sy sorok n bce snyap2..haha..itulah life saya dlu..skang dah xde dah gne peraturan tu coz sumer da besau pjg..ikut sape cpt yep...tp,saya kalo dpt yg last msti sy akan bodek adik sy kalo die dpt yg 1st n mestilah sya berjaya!


skang sy dah xde perasaan nk rebut2 dah..sbb nti2 smpai gak turn saya..dpt bce pling last untung coz dpt bce lme2..huhu..okeh saya dah cm pedih2 perot lak...chow cincau dlu ! wassalam

No comments: